fredag den 23. april 2010

At skrive af overskuddet

I går var en yderst produktiv dag viste det sig. Jeg skrev indlægget på bloggen. Der kom to på og det andet var ganske vist fra dagen før. Men jeg fik også skrevet en masse andet. En masse produktionstekst på bogen og efter det fik jeg en indskydelse til at skrive en artikel om et emne jeg syntes krævede min bogstavelige opmærksomhed. Alt i alt fik jeg nok skrevet 4 sider. Det er jeg meget godt tilfreds med. Rigtig meget. Jeg konstaterer, at det gør noget for mit sprog at skrive meget. Surprise? Nej… Men det er fedt og det gør mig glad. Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har skrevet 4 sider på en dag uden at det føltes som noget særligt. Eller bare 4 sider i det hele taget. Det er som et overskud der bare bliver ved med at være der. Det er forrygende og det er faktisk en fed oplevelse. Jeg må bare blive ved med at gå i den retning, der giver mening. Og det her giver meget mening. Supermeget mening. Det kan der kun komme noget godt ud af. Jeg tænkte i dag på at skrive min livshistorie. Mest som en skriveøvelse. Lidt a la Karl Ove Knausgård. Historien kender jeg. … Nå, tanken bliver lidt luftig af at komme på skrift. Men ideen om at skrive er god nok. Og nu står de to tekster i ét dokument. Skal det være et eller to indlæg på bloggen?

Ingen kommentarer: