tirsdag den 11. maj 2010

Nu var den der!

Selvom de sidste par dage har været uden indlæg, så har det bestemt ikke været uproduktivt. Jeg har taget fat i bogprojektet fra en anden vinkel og det bliver den vinkel, der kommer til at køre bogen til slut. Det er jeg ret sikker på. Det blev lige præcis på den måde jeg fra starten havde dømt ude, halvbiografisk, med mig selv i centrum og flankeret af andres historier. Det er tydeligt for mig at mærke at det er ret grænseoverskridende at det skal være sådan. At jeg klæder mig selv af og at jeg har lyst til at gemme mig bag en form, en bestemt måde at skrive på. Nej, jeg må selv i centrum, for så skriver jeg bedst. Det er ikke sikkert, at det bliver en bestseller og det er heller ikke sikkert at andre får noget ud af det. Men jeg får noget ud af det. Skrev jeg upersonligt fik jeg ikke noget ud af det og læseren gjorde da heller ikke. Men nu er det ikke ud fra en nyttetænkning, at jeg gør det på denne måde. Det er bare sådan det skal være. Rå og ufortyndet. Og endnu bedre – eller endnu værre, for det er selvfølgelig også grænseoverskridende – så bliver det blogindlæg. Side for side. Her er det så. Give a warm welcome to The Point of no Return!

1 kommentar:

Unknown sagde ...

Den er svær,
din første tanke at skrive en bog ud fra objektiv synsvinkel er korrekt
- fakta, kendsgerninger,
men for mig minder det mest om afhandlinger og rykker slet ikke...

...Skal man skrive noget, bør det være med et angreb af personlighed, så læseren kommer ind under, så DU kommer langt ind, som på en rejse, selv om destinationen ikke er ønsket, måske? Det er måden vi gror på, som læser og som fortæller.
Sociologisk er det forkert! Forfatterskolen støtter op om tanken, forkert - men fandme, hvis alt er tom forklaring, er der mangel på inderlighed.
Opsummering! Det der gør mennesker og at vi er interesseret i viden om, er hvad vi selv kan beriges deraf. Derfor bør der (uha endnu et tabu, for i teorien er der noget vi bør?)gives lidt af indre fortolkninger og ar, først der findes læseglæden, i hvert fald en betragtning fra undertegnede. Hun er træt af slangeglatte ord uden egentlig indhold, som hør sig den akedemiske verden.
Så Kristian, hold fast i din nye ide, skriv lidt af dig. Du gør det her på bloggen. Fine indlæg, hvilke jeg er blevet opfordret til at læse.
Tankestrejf! Du tager ikke skade af at stå nøgen, med tøj på, der er stadig så meget andre ikke tør se.

Respekt og opfordring til at fortsætte skriveriet herfra,

Anja