mandag den 30. august 2010

Næste artikel

Næste artikel. Og for et noget indforstået publikum gætter jeg på. Det får være. Nu siger jeg det bare. Den blev skrevet i anledning af mandens død 2. juni i år og er varm fra tastaturet i dag. Egentlig var det ikke meningen, at den skulle på bloggen, men da jeg cyklede hjem tidligere i dag kunne jeg se, at det kunne den da egentlig godt. Kjeld sagde at jeg skulle skrive den i samme stil som bloggen i øvrigt og jeg har bare skrevet den som den faldt mig ind. Jeg kender naturligvis til sagen og til manden, har haft tjekket op på nogle data og haft en skitse fra starten, men ellers skudt fra hoften. Faktisk var skitsen en beskrivelse af ham selv, en minibiografi, men da jeg først sendte ordene af sted var det vigtigste at skrive om betydningen af en bog han skrev. Bagefter kom biografien. En skæg erfaring må jeg indrømme. For mig var bogen altså indbegrebet af ham og det skulle lige siges først. Og det var interessant at erfare, at jeg skriveblokerede med det samme jeg vendte mig mod min skitse frem for at skrive det, der faldt mig ind. Hele første halvdel er faktisk skrevet uden skitse, mens anden halvdel er mere efter skitsen. Nu er artiklen så sendt til gennemlæsning hos nogle, der også har en mening om indholdet og jeg har censureret et par navne indtil andre har givet deres mening desangående.

Ingen kommentarer: